Atributii presedinte :
- reprezintã asociaţia în derularea contractelor şi isi asuma obligaţii în
numele acesteia;
- reprezintã asociaţia de proprietari în relaţiile cu terţii, inclusiv în
acţiunile iniţiate de asociaţie impotriva unui proprietar care nu şi-a
îndeplinit obligaţiile fata de asociaţie sau în procesele iniţiate de un
proprietar care contesta o hotãrâre a adunãrii generale a
proprietarilor;
- supravegheazã şi urmãreşte aplicarea hotãrârilor adunãrii generale,
respectarea prevederilor statutului şi acordului de asociere, precum şi
aplicarea deciziilor comitetului executiv.
- poate propune comitetului executiv sau adunãrii generale, dupã caz,
mãsuri impotriva celor care nu respecta regulile, regulamentele,
hotãrârile şi deciziile asociaţiei de proprietari, conform prevederilor
legale şi statutare.
- urmãreşte îndeplinirea obligaţiilor cetãţeneşti ce revin proprietarilor şi
punerea în aplicare a deciziilor comitetului executiv;
- pãstreazã şi urmãreşte ţinerea la zi a cãrţii tehnice a construcţiei,
precum şi a celorlalte documente privitoare la activitatea asociaţiei de
proprietari.
Ştampila asociaţiei de proprietari se pãstreazã şi se foloseşte numai de
cãtre preşedinte sau de vicepreşedinte.
În cazul în care preşedintele se aflã în imposibilitatea de a-şi exercita
atribuţiile, acestea vor fi îndeplinite de cãtre un vicepreşedinte, numit de
preşedintele asociaţiei de proprietari dintre membrii comitetului executiv,
urmând ca în termen de 90 de zile de la data când s-a constatat
indisponibilitatea sã fie convocatã o adunare generalã pentru a alege un nou
preşedinte.
Atributii administrator :
Administratorul asigurã managementul de proprietate al condominiului prin:
- prestarea serviciilor conform atribuţiilor, obligaţiilor şi
responsabilitãţilor atribuite de comitetul executiv, în condiţiile legislaţiei în
vigoare;
- gestionarea bunurilor materiale şi a fondurilor bãneşti, dacã nu are
angajat un casier;
- efectuarea formalitãţilor necesare în angajarea contractelor cu
furnizorii/prestatorii de servicii pentru exploatarea şi întreţinerea clãdirii,
derularea şi urmãrirea realizãrii acestor contracte;
d) asigurarea cunoaşterii şi respectãrii regulilor cu privire la proprietatea
comunã;
- gestionarea modului de îndeplinire a obligaţiilor cetãţeneşti ce revin
proprietarilor în raport cu autoritãţile publice. Obligaţiile cetãţeneşti sunt
cele stabilite, potrivit legii, de adunarea generalã;
- îndeplinirea oricãror alte obligaţii expres prevãzute de lege, precum şi a
celor stabilite prin contractul încheiat cu asociaţia de proprietari.
Contabilul rãspunde de organizarea şi conducerea contabilitãţii, în condiţiile
legii.
La asociaţiile de proprietari care opteazã pentru conducerea contabilitãţii în partidã simplã,administratorii de imobile pot cumula şifuncţia de contabil
Administratorul care îndeplineşte şi funcţia de contabil în partidã simplã are obligaţia sã întocmeascã şi sã completeze registrul jurnal, registrul inventar, registrul pentru evidenţa fondului de reparaţii, registrul pentru evidenţa fondului de rulment, registrul pentru evidenţa sumelor speciale,registrul pentru evidenţa fondului de penalizãri, precum şi alte formulare specifice activitãţii de contabilitate, prevãzute prin ordin al ministrului economiei şi finanţelor.
În situaţia în care asociaţia de proprietari angajeazã un casier, acesta rãspunde de efectuarea operaţiunilor de încasãri şi plãţi în numerar, cu respectarea prevederilor Regulamentului operaţiunilor de casã.
La asociaţiile de proprietari care opteazã pentru conducerea contabilitãţii în partidã simplã, administratorii de imobile pot cumula şi funcţia de casier. Pentru încasãrile în numerar, asociaţia de proprietari are obligaţia sã emitã chitanţe
care vor cuprinde obligatoriu urmãtoarele date:
- numãrul de ordine, în baza unei serii, care identificã chitanţa în mod unic;
- data emiterii facturii; denumirea/numele, adresa şi codul de înregistrare fiscalã ale asociaţiei de proprietari pentru care se emite chitanţa.